Do odważnych świat należy
 Za 20 dni ruszają ... Na liście zgłoszeń są już między innymi Krzysztof Hołowczyc, Sławomir Wasiak i Klaudia Podkalicka. Rajdowe Mistrzostwa Europy Samochodów terenowych po raz pierwszy zagoszczą w naszym mieście i miejmy nadzieję, ze będzie to impreza cykliczna. Tomasz Kaczmarczyk, dyrektor Baja Poland 2009, przybliża kulisy tej prestiżowej imprezy
Mistrzostwa Europy to ogromne wyzwanie organizacyjne i logistyczne. Ile osób pracuje przy tej imprezie?
-Tak, to prawda. Runda Mistrzostw Europy to ogromne wyzwanie organizacyjne a przede wszystkim logistyczne, które jesteśmy w stanie zrealizować dzięki zaangażowaniu kilkudziesięciu osób - jeżeli mówimy tylko o zorganizowaniu imprezy. Przy całym Rajdzie, czyli od 25 do 27 września podczas jego trwania będzie pracowało około 250 osób.
Co sprawia największe trudności?
-Największe trudności ... :) ... mało czasu i pieniędzy :). Tak naprawdę, to wszystkie sprawy związane z przebiegiem trasy rajdu, tj. zgody, umowy i pozwolenia. Jednak dzięki uprzejmości, życzliwości i przychylności wielu osób i organizacji udało się. Za co wszystkim dziękuję.
Dlaczego Automobilklub Gorzowski zdecydował się zorganizować tak ważną imprezę w Szczecinie?
-Odpowiedź jest prosta... ze względu na możliwości terenowe jakie tutaj są, oraz na ogromne wsparcie i pomoc Kolegów ze Szczecina. W Gorzowie nie bylibyśmy fizycznie w stanie zorganizować minimum kilometrów Odcinków Specjalnych jakie muszą być przy tego typu imprezie. Jest to 300 km. dla Rundy Mistrzostw Europy i 400 km. dla Rajdu kandydackiego cyklu BAJA.
Rajd zgłoszony został również do kalendarza „FIA International Cup for Cross-Country Bajas” na rok 2010, będąc jednocześnie w roku bieżącym rundą kandydacką. Ma Pan tremę?
-Do odważnych świat należy .... Trema jest do czasu, kiedy rajd nie wystartuje :) Później wiem, że przysłowiowa 'maszyna ruszyła' i zatrzyma się w czasie, kiedy została 'zaprogramowana'. Oczywiście, jako Rajd Kandydacki, wszelkie 'normy' mamy wyższe i jest to wszystko obserwowane przez Obserwatora FIA. Powiem tak, My jesteśmy przygotowani - przecież sama organizacja i zasady przeprowadzenia rajdów jest taka sama, jak ta, z którą mamy do czynienia co roku - większa, i to nieporównywalnie, jest tylko skala tego przedsięwzięcia.
Pojawi się z pewnością mnóstwo kibiców, którzy po raz pierwszy będą śledzić zmagania kierowców na Odcinkach Specjalnych. Jakich zasad bezpieczeństwa powinni oni bezwzględnie przestrzegać, aby impreza przebiegała bez zakłóceń?
-Przede wszystkim należy pamiętać, że mamy do czynienia z rozpędzonymi pojazdami. Nawet jeżeli ich kierowcami będą najlepsi na świecie, to są to tylko maszyny. Naprawdę proszę stosować się do wszelkich poleceń służb porządkowych i organizatorów. Na stronie internetowej BAJA POLAND w zakładce kibice jest regulamin, oraz krótki poradnik kibica. Bardzo proszę o przeczytanie tych uwag i stosowanie się do nich. Proszę również pamiętać, że rajd można oglądać tylko w miejscach wyznaczonych przez Organizatora. Zasady bezpieczeństwa są podstawą dla Kibiców, jak również Organizatora i Zawodników.
Czy gminy, po których będzie przebiegał rajd chętnie przystały na współpracę?
-Tak - jak już wspomniałem wcześniej - gminy wykazały się ogromną pomocą, oraz zaangażowaniem. Chciałbym tym samym serdecznie za to wszystko podziękować.
Jakie atrakcje czekają na kibiców?
-Same atrakcje :) Możliwość zobaczenia z bliska najlepszych kierowców Europy w rajdach Cross Country wraz z ich całym zapleczem - serwisami, itp. Możliwość zobaczenia imprezy, jakiej jeszcze w Szczecinie i okolicach nie było. Dodatkowo, przez cały czas trwania rajdu będzie się coś działo w 'miasteczku rajdowym'. Oczywiście nie zdradzę wszystkiego - bo to niespodzianka, ale każdy znajdzie tutaj coś dla siebie, niezależnie od wieku. Będzie scena, występy, wystawy, wiele atrakcji dla najmłodszych. 'Miasteczko rajdowe' to centralny punkt w BAJA POLAND, gdzie zlokalizowane są również strefa serwisowa, strefa tankowania, przegrupowanie, oraz w pobliżu jeden z Odcinków Specjalnych.
ďż˝rďż˝dďż˝o: własne
relacjďż˝ dodaďż˝: rajdowiec
|
|

V Runda Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych | data: 25-09-2009 17:00 - 27-09-2009 18:00 miejsce: Tereny Szczecina ( ul. Szafera (teren poligonu i strzelnicy wojskowej - miasteczko rajdowe), gmina Dobra i Police
Tegoroczna V Runda Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych organizowana przez Automobilklub Gorzowski na terenach Szczecina i okolic w dniach 25-27.09.2009 r. jest jednocześnie rundą FIA CENTRAL EUROPEAN ZONE TROPHIES (CEZ-FIA) czyli Rundą Mistrzostw Europy Centralnej w rajdach Cross Country a przede wszystkim Rundą kandydacką INTERNATIONAL CUP FOR CROSS COUNTRY BAJAS - Międzynarodowego Pucharu BAJA FIA. Międzynarodowy Puchar Rajdów Terenowych Baja FIA organizuje FIA i jest on jego własnością. Puchar składa się z terenowych zawodów rajdowych zgłoszonych do kalendarza Pucharu. Wszystkie zainteresowane strony (FIA, ASN-y, organizatorzy, zawodnicy i załogi) zobowiązują się do stosowanie i przestrzegania przepisów, które nim rządzą. Całkowita długość Odcinków Specjalnych nie może być mniejsza niż 400 km, a w rajdach terenowych BAJA nie zaliczanych do Międzynarodowego Pucharu minimalna długość odcinków specjalnych wynosi 300 km. W Polsce nigdy dotąd nie organizowano rajdu BAJA, ponieważ dotychczasowe przepisy i regulaminy jakie obowiązywały w naszym kraju wytyczały nieco inną, krótszą formułę rywalizacji co miało odzwierciedlenie w pojazdach jakimi dysponowali zawodnicy. Właśnie brak takich pojazdów powodował, że imprez takich dla polskich zawodników nie organizowano a właśnie zawodnik jest najważniejszą punktem każdej takiej imprezy. Zmiana przepisów, która trwa od 3 lat doprowadziła do tego, że odcinki zaczęły stawać się dłuższe, szybsze i coraz bardziej przypominające odcinki specjalne z rajdów BAJA. Przykładem mogą być ubiegłoroczne rajdy w Suwałkach, Wałbrzychu i Drezdenku. Jeżeli chodzi o CEZ-FIA jest to pierwszy rok trwania cyklu w rajdach Cross-Coutry i od razu znalazła się w nim V Runda Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych.
Rajd będzie rozgrywany przez 3 dni. Pierwszego dnia w piątek (25.09.2009 r.) rozegrany zostanie odcinek super specjalny (PROLOG), który wyłoni listę startową. W sobotę (26.09.2009 r.) rozegranych zostanie 9 odcinków specjalnych o łącznej długości ponad 200 km. Ostatniego dnia (27.09.2009 r.) zaplanowano 6 odcinków specjalnych o długości ponad 150 km. Całość będzie się skupiała w „miasteczku rajdowym” gdzie zlokalizowane będą strefy serwisowe, przegrupowania, punktu gastronomiczne, scena, punkt informacyjny, itp.
Długość rajdu: 544 km.
Długość odcinków specjalnych: 404 km.
Otwarcie listy zgłoszeń:
I termin 1 września 2009 – 15 września 2009,
II termin 16 września 2009 – 24 września 2009 ,
Zamknięcie listy zgłoszeń:
data: 24 września 2009.
Podział na klasy:
1. Klasa T1 - dla samochodów udoskonalonych (Załącznik J art.285)
2. Klasa T2 - dla samochodów seryjnych (Załącznik J art. 284“)
3. Klasa TH - klasa Narodowa
4. Klasa O - klasa Otwarta
5. Klasa 2K – quady pojazdy czterokołowe z napędem na jedną oś
6. Klasa 4K – quady pojazdy czterokołowe z napędem na dwie osie
7. Klasa E1 – motocykle dwusuwowe o pojemności silnika do 125 ccm i czterosuwowe o pojemności silnika do 250 ccm
8. Klasa E2/E3 – motocykle dwusuwowe o pojemności silnika powyżej 125 ccm do500ccm i czterosuwowe o pojemności silnika powyżej 250 ccm do 650 ccm. | + fotki + video + relacja | |
imprezę polecają | poleć to wydarzenie sportowe innym możesz być pierwszy | |
|
|
|
|